Deutschland online bookmaker http://artbetting.de/bet365/ 100% Bonus.

asterisk

مروری بر سیستم تلفن تحت استریسک

 

سیستم تلفن استریسک سیستمی است که به شما امکان می دهد تا بتوانید یک  سیستم جامع و کامل را به منظور رفع نیازهای تلفنی را انجام می دهد . در این مقاله به انواع ویژگی ها ی این سیستم می پردازیم:

 

 

 مرکز تلفنی:

مراکز تلفنی آی پی (IP PBX) مراکز تلفن نوینی هستند که بر اساس فناوری IP کار می کنند. در مقایسه با یک مرکز تلفن سنتی آنالوگ ، یک IP PBX اولا امکانات تلفنی خیلی بیشتری را پشتیبانی می کند و ثانیا با سهولت بیشتری پیاده سازی و تنظیم می شود.

مزایای مرکز تلفن VoIP :

مزایای زیادی را می توان برای سانترال یا مرکز تلفن VoIP ذکر کرد . اما ما در اینجا فقط به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

·         امکانات تلفنی سانترال های VoIP بسیار بیشتر از سانترال های معمولی است.

·         مرکز تلفن VoIP  احتیاج به کابل کشی کمتری دارد زیرا از کابل شبکه برای اتصال تلفن ها استفاده می شود.

·         در سانترال IP هزینه مکالمات را می توان با استفاده از تماس های اینترنتی پایین آورد. زیرا کارمندانی که بیرون از دفتر و احتمالا در شهر های دیگر هستند می توانند با استفاده از ارتباطات اینترنتی خود به سانترال VoIP متصل شوند و با همکاران تماس بگیرند.

·         در سانترال VoIP  جا به جایی تلفن ها به سادگی انجام می شود. در سانترال های قدیمی معمولا مجبورید پورت تلفن ها را تغییر دهید تا یک تلفن بتواند جابه جا شود و شماره خود را حفظ کند. در مرکز تلفن VoIP هر گوشی یک شماره دارد که صرفنظر از مکان گوشی به آن اختصاص داده می شود.

 

مراکز تلفنی برای ارتباط با خطوط مخابراتی نیاز مند سخت افزاری به نام کارت تلفنی ویپ دارند که وظیفه تبدیل خطوط آنالوگ به دیجیتال را دارا می باشند. از انواع آن ها می توان به :

کارت های FXO/FXS:

این کارت ها دارای یک یا چند پورت برای اتصال به خط تلفن شهری یا گوشی های آنالوگ هستند.

کارت E1:

برخی از کارت های VoIP امکان اتصال به یک یا چند خط دیجیتال E1  دارند.

 

خروجی سیستم تلفن مرکزی میتواند انواع مختلفی از دستگاه ها باشد که به اختصار آن ها را تعریف می کنیم:

·         تلفن های نرم افزاری :  نرم افزارهایی هستندکه بر روی کامپیوتر نصب می شوند و دقیقا مانند تلفن های سخت افزاری به سیستم دسترسی دارند.

 

·         تلفن های  بی سیم : این محصولات به صورت Wifi و هم به صورت DECT   عرضه می شوند و به کاربران امکان تحرک هنگام تماس تلفنی می دهند.

 

 

از دیگر امکانات سیستم مرکز تلفنی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

·         ارتباط با مشترکین از طریق خطوط شبکه بصورت داخلی.

·         استفاده از تلفن های معمولی و sip phone ها.

·         استفاده از soft phone  ها به منظور کاهش هزینه در خریداری sip phone.

·         تعریف شماره داخلی بر روی گوشی های تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید و ویندوز مو بایل ، آیفون و تلفن های sip phone با قابلیت شماره گیری شهری.

·         قابلیت تعریف دسترسی یا عدم دسترسی مشترکین به خطوط شهری و بین شهری.

·         ایجاد شماره های داخلی بدون محدودیت.

·         امکان تهیه گزارش ریزمکالمات برای کاربران

·         قابلیت راه اندازی سیستم تلفن گویا برای مشتریان .

·         قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری برای مشترکین.

·         قابلیت برقراری کنقرانس صوتی بین مشترکین.

·         قابلیت دریافت پیام از مشتریان و ذخیره در صندوق صوتی.

·         قابلیت انتقال تماس به شماره های داخلی

·         قابلیت استفاده از سرویس Night Mode

·         قابلیت ظبط مکالمات ورودی و خروجی ( نیاز به پردازشگر قوی و فضای ذخیره سازی بلایی دارد).

·         قابلیت فعال سازی سرویس DND ( مزاحم نشوید)

·         قابلیت ایجاد صف انتظار .

·         قابلیت ایجاد مرکز پاسخگویی برای مشتریان.

·         قابلیت تعریف شماره های خاص

·         قابلیت دریافت و ارسال فکس.

 

 

 

 

 

Download Template Joomla 3.0 free theme.